Blogg om unge skyttere i utvikling for å bli toppskyttere. Samt tips om pistolskyting og rapporter fra konkurranser og annet innen pistolskyting.

Coronafast

Når NM er avlyst
Skulle nå vært ombord ett SAS fly fra Sola til Værnes, og Ørlandet, sammen med en gjeng med ungdom og junior skyttere på vei til NM. Men på grunn av C-19 viruset så ble dette naturligvis avlyst. Som trener for disse ungdommene hadde jeg sett frem til dette Norgesmesterskapet. Minst like mye som ungdommene selv. For det er en fantastisk gjeng som jeg er så heldig at jeg får være trener for. 
Medaljekandidater. 
Som trener hadde jeg mål og reelle forhåpninger om at vi kunne komme tilbake på søndag med en Norgesmester eller to. Og noen andre medaljer. For de har trent godt og hatt en meget bra utvikling mot NM. Utviklingen og resultatene har blitt mye høyere enn målene de selv satte seg tidlig høsten 2019. Så jeg er imponert over hvor raskt de har blitt meget gode skyttere. 

Det var også lagt opp til en helg hvor sosialt samvær og lagbygging stod i fokus. Vi skulle bo sammen, men nå er vi ironisk nok isolert. Men vi bygger stein for stein sammen, for å løfte alle sammen opp mot individuelle og felles mål. Godt bidrag til dette kommer også fra foreldrene til ungdomsgruppa som vi har. Enten de skulle bli med til NM eller ikke. Nå som NM er utsatt til høsten, i første omgang, så er det positive at vi får mer utvikling og gjerne kan reise med enda flere ungdommer til NM når det arrangeres. 

Støtte fra klubben
Sola Pistolklubb har alltid bidratt til å utvikle og tilrettelegge for unge skyttere. Det husker jeg fra mine første år der for 35 år siden. Og det er det samme i dag. Klubben støtter ungdomsgruppa økonomisk og med ressurser. Noe vi er takknemlig for. Det er en stor dugnadsånd og felleskap i klubben. Dette er nok noe vi alle savner i disse dager, hvor vi prøver å bekjempe en usynlig trussel sammen i en enda større dugnad. 

Jeg skal iallefall bidra til at vi kommer godt i gang igjen, når corona er "historie". Jeg savner den utrolig kjekke gjengen med ungdommer, rekrutter og ikke minst de som er med og bidrar til at ting fungerer. Ta vare på hverandre, og så skal vi få mange kjekke turer sammen i fremtiden.
Share:

0 kommentarer:

Legg inn en kommentar

Kontaktskjema

Navn

E-post *

Melding *